Sunday, July 23, 2006

aKU dULU kiNi DAn SekaRang JuGa Akan DataNg



Salam Sejahtera , "KISAH SEORANG MACAM AKU" lama aku simpan tajuk nie . seingat aku sejak aku ambik SPM kali kedua .. kali pertama tak la kantoi.. dapat pangkat 3 cukup makan Agg 34 je.. tu yang amik skali lagik tu .. aku drop add Math aku ambik lukisan belajar ngan cikgu Wajah .. Pastu aku jumpa Cikgu maziah dia la yang bagi aku suntikan ilham untuk rajin menulis sebab bila dia tengok aku punya kertas BM bab Karangan dia kata aku ader skill .. tapi waktu tu aku blur gak .. maklum la nak Ambik SPM nak belajar subjek yang lain ..Nak keje Plak memacam la masa tu .. nak ngurat awek aku pun tak sempat .. so aku ambik tak indah jer pesan Cikgu Maziah pasal dunia penulisan ni kat skolah dulu aliran sains tapi jiwa aku ader skit sastera ahaks sebab aku nak ambik sains ni pun aku tak tau masa tu rasa bangga sangat kot dapat masuk kelas sains coz jadi pelajar yang baik antara terbaik tapi aku tak la baik sangat .. Kalau aku mula dari dulu tentu aku dah jadik penulis seantero dunia skang .. tapi masa tu pengalaman aku tak seberapa setakat dok kat bawah pokok kelapa sawit boleh laa.. ..citer pasal aku sauk udang pepai kat parit dalam ladang sawit tu, sauk ikan pelaga , pancing ikan puyu atau pun aku tolok moto kapcai JAD 8871 dari dalam kebun sampai la kat depan umah .. naik tegang urat betis aku .. tapi tu semua pengalaman. Pengalaman mengajar aku mengenal erti kehidupan dan skang nie aku tau la skit-skit erti kehidupanm nie.

Tanpa kegagalan belum tentu mudah nak jumpa kejayaan , Kalau ikut gagal aku memang dah banyak kali gagal pun .. hampir gak gagal dalam hidup tapi tuhan masih sayangkan aku aku masih bernafas sampai arini .. alhamdulillah .. aku masih mampun teruskan perjuangan aku .. dan masih mencari jawapan

Ni gambo aku ngan kengkawan aku heheh.. awat muka sama jer hehhe.. kembor kot ahak.. tak de laa.. yang kembar cuma mak aku jer .. hmmm.. aku anak kembar mak aku yang di lahirkan kembar ngan makcik aku ... tapi dia orang terpisah masa zaman jepun dulu .. biasa laa.. kalau dah zaman jepun memacam boleh berlaku .. kalau ikut kajian masa aku belajar sains biologi tingkatan lima tu .. ader kebarang kalian .. aku atau adik beradik aku ... dapat anak kembar hehehhe.. stakat nie... abang ngan adik aku blum ader wakil .. tunggu aku kot ahakss.. ntah ler.. pernah gak aku borak ngan kawan baik pompuan aku ahaks.. blum isytihar awex lagik coz dier nak sambung belajar so tak nak komitmen lagik .. ahakss.. aku pun tak cukup duit lagik pernah gak discuss2 pasal anak kembo nie .. dier pun teringin gak nak anak kembar .. hehhe .. jangan aku plak yang dapat bini kembar udah ler.. kembar 2 ker .. 3 ker.. 4 ker.. alhamdulillah .. tu pun kalau aku mampu berlaku adil .. hehehe .. dasar lelaki jangan marah kaum hawa .. tak semua lelaki itu buaya.

No comments: