Wednesday, November 28, 2007

HADIAH HARI LAHIRMU

27 NOVEMBER 2007
HOOOOOOOOOOOOORRRREEEEEYYYYYYYY!!!!!! YAHOO YA BEDA BEDDDUUUUUU..

Hari ini merupakan hari bersejarah untuk aku bagi kesekian kalinya ..27112007....271107..
2+7=9 , 11 - 2 = 9 , hehehhe dah macam sekolah matematik la pulak ... walaupun aku bukan cikgu sukan ...

selasa ... hari ni aku rasa macam nak dmam aje .penat kot ... ari-ari aku balik pukul 2 pagi ..dah macam kerja kat disko la plak .. hehe .. ini laaa nasib seorang peniaga kecil kecilan .. nasib baik otak-otak ngan tauhu bakar aku sold out .. pukul 1 tengah hari aku panaskan kuah rojak yg mak masak pagi tadi ... semerbak je aroma petis tu menusuk lubang hidup aku ...siap panaskan kuah aku landing jap atas katil legakan urat pinggang aku ... mulala pala otak aku melayang layang dgn kipas angin kat ujung kaki aku berzikir kanan dan kiri meniupkan angin sejuk kat badan aku .. aku tengok jam dah 1 setengah .. waktu operasi aku pukul 3 ..ada masa.. heheh.. aku set alarm pukul 3 untuk mengejutkan aku .. dan trus aku terlena dgn otomatik ..

Tepat pukul 3 jam bunyi .. adussss.. malassnyaaaaaaa..!!!! godaan mata makin kuat .. aku adjust alarm pukul 3:45 ..bukak pukul 4 aje laaa. lepaskan asarr.. aduss tak solat dzuhur lagik ....siap adjuz alarm aku trys blackout hehhehe..

tak lama lepastu .... tipon aku bunyi .... tengok jam pukul 3 stengah ... tengok kat tipon .. "MARA KT" ...

Aku - " Assalamualaikum ...."

Sora dalam tipon - "Waalaikum salam , En. Aznee .... Panggilan dari MARA Kota tinggi"

Aku - " Ya, Boleh saya bantu? " buat sora serius la pulak ...

Sora dalam tipon " La sape bantu sape plak ni... ?? Cek dah sampai .. bila nak ambik ? "

Aku - " Ye ke? ... Alamak betul ke .. saya mimpi ke ni , Opis tutup pukul baper? "

Azlinda " sempat lagi la En Aznee.. saya tunggu awak kat opis ok .. jangan lupa bawak ikan eh?"

Aku - " Ikan Idup ker mati ? "

Azlinda " laaa.. kan dah janji nak bagi Ikan Guppy aritu .. "

Aku - " ooooo.. ok ok .. i gerak skarang .. tungguuuuu"

Sepantas kilat aku g basuh muka .. terusss sauk ikan ...kat dlam tangki ..

.... hmmmm... Kalau Taro masih idup tentu dia yang paling hepiiii arini .. esok hari jadi nyonya ... aku nak tipon nyonya .. kinta tak bagi .. 30 hb arijadi mak .... hmmmm.. hadiah apa aku nak beli tuk mak , nantila aku pikirkan .. kalau nyonya tau berita ni mesti dia hepi .. hepi ke ? ... cukup setahun dah perancangan aku nak buat projek ni .. lega rasanya bila kertas kerja aku d terima pakai ... cuma perlaksanaan aje sekarang ni yang aku perlu buat .. kalau taro ader tentu dia dah jerit macam orang giler dalam tipon ... apa ke tidaknya ..sampai tak tdo malam dia nak siapkan kertas kerja ni .. demam toksah iter .. dah abis 4 botol ubat batuk dia telan ... semata2 nak merealisasikan impian dia dan buktikan pada nyonya .. nk hadiah kat nyonya ..

namun impian itu terus menjadi mimpi buat taro ...

yang pastinya tiada lagi jeritan " Hoyeee !!! Hoyeee!!! hoyeee !!! " dan sahutan " Yahooo !!! Yaa beda beduuu!!! " tiada lagi hilai ketawa di tengah kota raya .... yang membawa khabar gembiraa ... tiada lagi ceriaaaa ... sebab taro dah tiada di kongsi bersama ... "Ahhh!!! Lupakan ajer .. jgn kau sebut lagi nama dia " Kinta bersuara sambil merenung mataku sedalamnya ... "Lupakan diaaaa... yang mengkhianati kita biar dia gembira dgn apa yang dia dah buat pada kita .. kita yang telah di aniaya oleh penipuannnya "

Taapiiiiii...... ( aku tak mampu melafazkannya )